czwartek, 23 lipca 2015

Hiszpańskie rozmówki: Dzień dobry


Co słychać? ¿Cómo estás? (jeśli jesteśmy na "ty") ¿Cómo está usted? (jeśli jesteśmy na "pan/pani")
Cześć Hola
Dzień dobry Buenos días (rano), buenas tardes (po południu), buenas noches (wieczorem)
Do widzenia Adiós
Do zobaczenia Hasta luego
Dobranoc Buenas noches
Przepraszam Lo siento. Discúlpeme (przykro mi)
Przepraszam, ... Perdón, ... (zwracając się do kogoś)
Nie ma za co De nada
Nie szkodzi No hay de qué 
Bardzo pani dziękuję Muchas gracias a usted 
Z przyjemnością Con gusto
Czy mogę? ¿Puedo?
Chcę pić Tengo sed
Chciałbym coś zjeść Quisiera algo de comer
Chciałbym odpocząć Quisiera descansar
Co można tu zjeść? ¿Qué hay de comer?
Czy może mi pan (pani) pomóc? ¿Puede usted ayudarme?
Czy mówi pani po angielsku? ¿Habla usted inglés?
Gdzie mogę znaleźć...? ¿Dónde puedo encontrar...?
Jestem głodny Tengo hambre
Jestem śpiący Tengo sueño
Jestem zmęczony (-a) Estoy cansado/cansada
Nie jestem bardzo głodny No tengo mucha hambre
Umieram z głodu Me muero de hambre
Szukam tego adresu Estoy buscando esta dirección
Gdzie mogę zaparkować? ¿Dónde puedo aparcar?
Jak dostać się do...? ¿Por dónde se va a...?
Idź do... Voy a...
Gdzie znajduje się polska ambasada? ¿Dónde está la embajada polaca?
Może mi pan pomóc? ¿Puede ayudarme?
Czy pan wie czy...? ¿Sabe usted si...?
Zgubiłem (-am) dokumenty He perdido mis documentos
Zgubiłem (-am) się Me he perdido
Co pan myśli o...? ¿Qué piensa usted de...?
Co to? ¿Qué es eso?
Jest pan pewien? ¿Está seguro?
Jestem pewny, że... Estoy seguro de que…
Jak to się nazywa po hiszpańsku? ¿Cómo se llama eso en español?
Może pan/pani to powtórzyć? ¿Puede repetirlo, por favor?
Nie mówię dobrze po hiszpańsku No hablo bien el español
Nie rozumiem pana No le entiendo
Nie rozumiem No entiendo
Nie słyszę pana dobrze! ¡No le oigo bien!
Proszę mówić wolniej Hable más despacio, por favor
Proszę to napisać Escríbamelo, por favor
Jestem Polakiem/Polką Soy polaco/polaca
Mam 30 lat. A pan? Tengo treinta años. ¿Y usted?
Nazywam się... Me llamo...
Oto mój numer telefonu Este es mi número de teléfono, por favor
Proszę, oto moja wizytówka Aquí tiene mi tarjeta, por favor
Poproszę o pańskie imię i nazwisko Su nombre y apellido, por favor
Jak się pan (pani) nazywa? ¿Cómo se llama usted?
Ile mamy czasu? ¿Cuánto tiempo tenemos?
Ile to kosztuje? ¿Cuánto cuesta eso?
To za drogie Es demasiado caro
Może być Está bien
Nie ma No hay
Czyja to wina? ¿De quién es la culpa?
To nie moja wina La culpa no es mía
Nie zgadzam się No estoy de acuerdo
Spieszę się Tengo prisa
Zaraz wracam Vuelvo enseguida
Czy można tu palić? ¿Se puede fumar aquí?

Oprac. na podstawie: Powiedz to! HISZPAŃSKI. Rozmówki ze słowniczkiem



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz